2007/06 - Stretnutie Eso Top - Plešnice

Letisko Plešnice sa nachádza asi 20 km na západ od Plzne, Vybrali sme sa tam na pozvanie nášho kamaráta Pavla Hlávku, ktorý nás pozýval už niekoľko krát. Na cestu, dlhú 630 km sme vyrazili vo štvrtok v noci o 02:00 hod. Cesta prebiehala v pohode a ráno okolo šiestej sme sa na parkovisku u motorestu Devět křížů stretli

s druhou časťou našej výpravy, ktorá vyrážala v rovnakom čase zo Zvolena. Po krátkom odpočinku sme vyrazili smer Praha. Tam sme dorazili krátko pred deviatou hodinou, mali sme v úmysle navštíviť Letecké múzeum na letisku Kbely. Prehliadka novej expozície nám nám trvala až do 13:00 hod. Oto nafotil neskutočné množstvo snímkov. Po prehliadke sme využili blízkosť predajne Hangar1 a zopár vecí sme nakúpili. Cesta Praha - Plzeň nám vďaka krátkemu poblúdeniu za Prahou trvala  takmer dve hodiny.

Na letisku v Plešnici nás ako prvých účastníkov privítal Pavel o 16:00 hod. Po krátkom odpočinku sme postavili prístrešky ,stany a zostavili modely. Pretože celý deň bolo neskutočne horúco sme museli dodržať pitný režim a dali sme si originál plzeňské pivo (to sme ešte nevedeli aké horúčavy nás čakajú). Zvyšok piatka sa niesol stretnutiami s kamarátmi, ktorý postupne prichádzali. Sobotňajšie ráno nás privítalo bezoblačnou oblohou a miernym vetríkom, ktorý fúkal v smere dráhy, čo viacej sme si mohli priať. Po všetkých nezbytných hygienických a stravovacích úkonoch na sledovala príprava modelov. Pretočili sa motory, skontrolovaly sa všetky spoje a súčasti modelov a čakali sme na zahájenie. Medzi tým sa na letisku objavila krásne zrenovovaná súkromná AN-2 s výsadkom parašutistov. V priebehu doobedia vykonala viacero výsadkov. Zahájenie prebehlo pre nás trocha nezvykle až o 13:00 hod. Po krátkych bezpečnostných a organizačných pokynoch sa začalo lietať. Naše vystúpenie začal Robo so svojou Lavočkou. Let prebiehal bez problémov a bol veľmi realistický. Záver letu však poznamenala technická porucha. Nevysunula sa ľavá noha a tým sa Robo postaral o veľmi vzrušujúce pristátie. Po márnych pokusoch o vysunutie sa rozhodol pre núdzové pristátie do blízkeho poľa s obilím. Po spomalení letu a dostatočnom natiahnutí položil Lavočku krásne naplocho do poľa. Modelu sa nič nestalo a odniesol to iba dierou v poťahu na smerovke. Po Robovi nasledoval Oto so svojim Zlinom Z-50M, Otov nový model predviedol peknú realistickú akrobaciu. Po pristátí bol po právu odmenený potleskom. Medzi tým sa pripravil na štart Jano s celkom novým modelom TL-96 Star. Model mal pred sebou vôbec prvý let. Po peknom štarte nasledovalo krátke dotrimovanie. Model letel rovne, nikam nepadal a Jano predviedol solidný let.

K večeru sme išli navštíviť nášho priateľa, známeho výrobcu vrtulí, Bohumila Misterku. Konečne sme videli, ako sa vyrábajú vrtule. Ešte predtým nám Bohumil ukázal ich modelárske letisko, len sme tíško závideli. Predstavte si lúku o ploche niekoľko hektárov, široko ďaleko nijaká prekážka a na kraji lúky klubovňa a krásna nízko posekaná dráha s odstavnou plochou. No proste nádhera. Po príchodu naspäť na letisko Robo vykonal opravu podvozku a u útržkoch sme si pozreli video z uplynulého dňa, ktoré Pavel premietal na veľké plátno.

Nedeľňajší program sa v mnohom podobal sobotnému, len pri našich ukážkach sme si vymenili poradie letov. Opäť, rovnako ako v sobotu panovalo pravé letné počasie s teplotami okolo 30 stupňov. Ukončenie akcie prebehlo o 14-tej hodine. Potom sme sa vydali na spiatočnú cestu domov kam sme dorazili okolo polnoci. Týmto by som sa chcel poďakovať Pavlovi Hlávkovi za starostlivosť, ktorú nám venoval. japro